понеділок, 3 листопада 2014 р.

В ЦЕ МИ ВІРИМО - Про обидві форми в таїнстві.

Серед нас обидві форми надаються мирянам у Причасті з тієї причини, що є ясна заповідь і наказ Христові: «Пийте з неї всі» (Мт. 26:27).
Стосовно чаші тут Христос заповідає ясними словами, щоб з неї пили усі.
Для того, щоб ніхто не піддавав сумніву цих слів і тлумачив їх начебто вони стосуються лише священиків, то Павло показує в Першому посланні до коринтян 11:20 і подалі, що все зібрання церкви в Коринті одержувало обидві форми.
Це вживання продовжувалося в Церкві протягом довгого часу, як це можна продемонструвати з історії і з писань отців.
У кількох місцях Кіпріан згадує, що за його часу чаша давалася мирянам.
Святий Єроним також зазначає, що священики, котрі відправляли Таїнства, розподіляли кров Христову людям.
Так і сам Папа Гелазій наказував, щоб Таїнство не розділялося. Неможливо знайти жодного канону, що вимагає прийняття лише однієї форми Таїнства.
Ніхто не знає, коли і через кого було запроваджено цей звичай приймання лише однієї форми Таїнства, хоча кардинал Кузанський згадує, коли було схвалено його використання.
Очевидним є те, що такий звичай, що запроваджено всупереч Божій заповіді,
а також всупереч стародавнім канонам, є несправедливим.
Відповідно до цього, невірно обтяжувати сумління тих, що бажають дотримуватися Таїнства згідно з Христовим запровадженням, чи змушувати їх діяти всупереч розпорядженню Господа нашого, Христа.
Через те, що розділення Таїнства є супротивним ладу Христовому, нами також пропущено звичайну процесію з Таїнствами.  (Сповідання віри, стаття про ОБИДВІ ФОРМИ В ТАЇНСТВІ)

Немає коментарів:

Дописати коментар