неділя, 12 жовтня 2014 р.

Молитва Анни.

Молитва Анни.
(Нарис до молитовного роздуму пастиря Дмитра Дідківського)
І молилася Анна та й проказала: Звеселилося Господом серце моє, мій ріг став високим у Господі! Розкрилися уста мої на моїх ворогів, бо радію з спасіння Твого! Немає святого, подібного Господу, немає нікого, крім Тебе, і скелі немає, як Бог наш! Більше не говоріть зарозуміло, нехай з ваших уст не виходить зухвальство, бо Господь Бог знання, і Він упляновує вчинки!
Лук сильних поламаний, а немічні оперезалися силою! Наймаються ситі за хліб, а голодні відпочивають, аж неплідна сімох породила, а многодітна знесиліла. Господь побиває й оживлює, до шеолу знижає й підносить до неба. Господь зубожує та збагачує, понижує Він та звеличує. Підіймає нужденного з пороху, підносить убогого зо смітників, щоб посадити з вельможами й престол слави їм дать на спадщину, бо Господні основи землі, і на них Він поставив вселенну. Він ноги святих Своїх стереже, нечестиві ж погинуть у темряві, бо сильним не з сили стає чоловік.
Господь хай поламані будуть Його супротивники! У небі Господь загримить, і розсудить Він кінці землі! І Він подасть силу Своєму цареві, і рога повищить Свого помазанця!
(1 Самуїлова 2:1-10)

                                       Слава Ісусу Христу!
Благодать вам і мир від Бога, Отця нашого, і Господа Ісуса Христа.                   (Гал. 1:3)
Дорогі у Христі Ісусі, в одній пісеньці з мого дитинства були слова: «Люди зустрічаються, люди закохуються, одружуються...» Ця пісня навчала мене, як і більшість людей, що єдиною передмовою для одруження є кохання. Й одне із головних запитань, яке священик ставить молодятам перед вінчанням є «Чи кохаєте Ви один одного?». Відповідаючи на це запитання молодята завжди відповідають, що так.  Молодята одружуються, народжують та виховують діток. Але на превеликий жаль, багато подружніх пар не витримавши життєвих труднощів розлучуються.  Причини по яких вони це роблять бувають досить різними, іноді трагічними, іноді банальними. Незважаючи на любов один до одного, іноді причиною  розлучення є безплідність когось з подружньої пари.  Люди забувають, або нехтують тим що Господь благословляє священний союз між чоловіком та дружиною та не любить коли люди розлучуються. «Бог же з початку творіння створив чоловіком і жінкою їх. Покине тому чоловік свого батька та матір,і стануть обоє вони одним тілом, тим то немає вже двох, але одне тіло. Тож, що Бог спарував, людина нехай не розлучує! (Мр. 10:6-9). А у книзі пророка Малахії сказано: «Бо ненавиджу розвід, говорить Господь, Бог Ізраїлів, і того, хто вкриває насильством одежу свою, промовляє Господь Саваот. Тому свого духа пильнуйте, і не зраджуйте!». (Мал. 2:16)
Іноді чоловіки не розлучуються а «заводять собі ще одну дружину» й ті ним народжують довго очікувальних дітей. В таких випадках в житті їхніх єдиних перед Господом Богом дружин нема місця для радості. Не було місця для радості в житті і Анни. Слово Боже говорить про неї: «А вона була скорбна духом, і молилася до Господа та плакала гірко». (1 Сам. 1:10). А про причину її нещасть: «І був один чоловік із Раматаїм-Цофіму, з Єфремових гір, а ім'я йому Елкана, син Єрохама, сина Ілія, сина Тоху, сина Цуфа, єфремлянин. А він мав дві жінки, ім'я одній Анна, а ім'я другій Пеніна. І були в Пеніни діти, а в Анни дітей не було. А той чоловік рік-у-рік ходив із свого міста до Шіло, щоб вклонятися та приносити жертви Господу Саваоту. А там два Ілієві сини, Гофні та Пінхас, були священиками для Господа. І як бував той день, і Елкана приносив жертви, то він давав своїй жінці Пеніні й усім синам її та дочкам її частини, а Анні давав частину подвійну, бо любив її. Та Господь замкнув її утробу. А її суперниця розпалювала їй гнів, щоб докучати їй, бо Господь замкнув її утробу. І так робив він рік-у-рік, коли вона входила до Господнього дому, а та так гнівила її. І вона плакала й не їла». (1 Сам. 1:1-7).  Трагічна історія. Безплідність. В чоловіка інша сім’я, та й ще «суперниця» постійно розпалює  гнів та докучає.  А що у відповідь робить Анна? Слово Боже говорить, що вона молилася. І далі, що Господь почув її молитву і вона народила сина: «І сталося по році, і завагітніла Анна, та й сина породила. І назвала вона ім'я йому: Самуїл, бо від Господа жадала його. (1 Сам. 1:20). Можливо якась інша жінка подумала: «Ось тепер я відіграюсь над «суперницею», але Анна знала що «Господь побиває й оживлює, до шеолу знижає й підносить до неба. Господь зубожує та збагачує, понижує Він та звеличує. Підіймає нужденного з пороху, підносить убогого зо смітників, щоб посадити з вельможами й престол слави їм дать на спадщину, бо Господні основи землі, і на них Він поставив вселенну. Він ноги святих Своїх стереже, нечестиві ж погинуть у темряві, бо сильним не з сили стає чоловік». Тому в неї були інші думки: «Я молилася за дитину цю, і Господь дав мені жадання моє, що я просила від Нього. А тепер я віддаю його Господеві на всі дні, скільки він жаданий для Господа. І вклонилася там Господеві. (1 Сам. 1:27-28).  В Євангелії від Марка сказано: «Тоді поприносили діток до Нього, щоб Він доторкнувся до них, учні ж їм докоряли. А коли спостеріг це Ісус, то обурився, та й промовив до них: Пустіть діток до Мене приходити, і не бороніть їм, бо таких Царство Боже!                                (Від Марка 10:13,14) . 



Дорогі в Господі брати та сестри, через Своє Слово Господь благословляє наші сім’ї. Через таїнство хрещення ми також віддаємо своїх діток Господеві. А через таїнство Святої вечері, Він доторкається до нас та наших вже дорослих дітей, що причащаються разом з нами.  Прощаючи нам та нашим дітям всі гріхи та провини в яких ми щиро покаялися.   

Господь постійно вислуховує наші молитви. Псалмоспівець Давид говорить: «Ти, що молитви вислуховуєш, всяке тіло до Тебе приходить» (Пс.64:3). Він вислухав молитву Анни. Він вислуховує й наші молитви, бо Він не змінний: «Бо Я, Господь, не змінююся…». (Мал.3:6) й «Ісус Христос учора, і сьогодні, і навіки Той Самий!(Євр. 13:8). Люди змінюються. І іноді їхні почуття один до одного також змінюються. Господь постійно любить нас та піклується про нас. Ми так як і Анна постійно в молитвах дякуємо Господеві . І як всі правдиві християни постановляємо: «А я та дім мій будемо служити Господеві».(Ісус Навин 24:15).

Як співалось у пісні: «Люди зустрічаються, люди закохуються, одружуються…»,  пам’ятаймо, що людські почуття лише якщо вони базуються на християнських цінностях приносять радість та веселять наші серця.

 Нехай наш люблячий Господь благословляє Вас і ваші родини. І хай Йому одному належить вся честь і слава навіки віків. Амінь

Немає коментарів:

Дописати коментар